Yönetim Sistemi Hakkında Genel Bilgiler, Temel ve İç Denetçi Eğitim İçerikleri, Kimler Katılmalı ve Uygulama Alanları
Genel Bilgi
Her an yeni gelişmelerin yaşandığı dünyamızda bilgi, teknoloji ve inovasyon günlük hayatımızda bile bırakın firmaları, kurumları insanlar arasında rekabete neden olmaktadır. Bulunduğumuz bu gelişim sürecinde yer alabilmek , tüm alanlarda müşteri ihtiyaç ve beklentilerine uygun ürün ve hizmet üretiminin sağlanmasıyla ve ISO 9001 sistemlerinin getirdiği işleyiş ile gerçekleşebilecektir.
Bu da ancak, personelin ISO 9001 eğitimi ile kalite bilincinin benimsenmesi ve kuruluşlarda, tasarım aşamasında başlayarak üretim, pazarlama ve satış sonrası hizmetlere kadar tüm aşamaları kapsayan ve sürekli gelişmeyi, ISO 9001 eğitim düzeyinin artmasını hedefleyen bir eğitim anlayışı ile olacaktır.
ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin uygulanmasıyla ve ISO 9001 kalite eğitimlerinin yaygınlaşmasıyla kuruluşların rekabet güçleri artacaktır. Günümüzde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi konusunda, ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistem Standardları 1987 yılında iso teşkilatı tarafından yayımlandığı tarihten itibaren en fazla ilgiyi ve uygulama alanını bulan Standardlar haline gelmiştir.
ISO 9001 bu şartlara uyumu sağlamak ve daha da iyileştirmek üzere uygulanmaktadır. Kalite yönetiminin pek çok değişik uygulaması mevcuttur, bunlar arasında Toplam Kalite Yönetimi, EFQM–Avrupa Mükemmellik Yaklaşımı, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemleri de vardır. En çok bilineni ve uygulananı ISO 9001 standardına bağlı iso 9001 sistemlerinin uygulanmasıdır. Bu durum tesadüfi değildir, çünkü uzun yıllardır yapılan uygulamalar sonucunda iso 9001 sisteminin işletmelerdeki başarısı ispatlanmıştır.
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi kuruluşlardan yaptıkları faaliyetleri eksiksiz ve ilk defasında doğru olacak şekilde planlamalarını, bu planı uygulamalarını ve uygulama sonuçlarını izleyerek daha iyi hale getirmelerini gerektirmektedir.
ISO 9001 Kalite yönetim sistemini tüm çalışanlarınızın katılımını sağlayacak şekilde ve desteğinizi göstererek uyguladığınız zaman kurumunuzda ileriye dönük pek çok iyileşmenin ve değişmenin oluştuğunu göreceksiniz. Böylece daha kalıcı, insan hatalarını en aza indirgemiş, gerekli alarm mekanizmaları kurularak, olabilecek olumsuzluklardan en kısa sürede haberdar olma durumuna gelmiş bir kurum haline geleceksiniz.
ISO 9001 standardına dayana bir kalite yönetim sisteminin hem başarılı hem de başarısız uygulama örneklerine rastlamak mümkündür. Ancak gerekli kaynak sağlanarak, tüm çalışanların katılımı ile gerçekleştirilen tüm uygulamaların başarılı olduğu da bir gerçektir.
ISO 9001 Kalite yönetim sistemi geliştirilmesi aşağıdaki aşamaları içerecektir. • Mevcut durumun tespiti • Uygulama planının hazırlanması • Dokümantasyon eksiklerinin tamamlanması • İnsanların eğitimlerinin planlanması ve tamamlanması • İzleme ve analiz sisteminin kurulması • İç denetimler, düzletici ve önleyici faaliyetlerin uygulanması • Sistemin ve etkinliğinin yönetim tarafından izlenmesi
ISO 9001 Kalite yönetimi uygulayan tüm kuruluşların belge almaları şart değildir. Belgelendirme tarafsız bir değerlendirme olması hasebi ile eşsiz bilgiler vermesine rağmen, gönüllülük esasına dayanmaktadır. Ancak kalite yönetim sistemlerinin uygulanmasından asıl beklenen kuruluşun faaliyetlerindeki verimlilik ve etkinliğin artması ve daha da iyileştirilmesidir.
ISO 9001 Kalite Yönetim Standardları Serisi, etkili bir ISO 9001 yönetim sisteminin nasıl kurulabileceğini, dokümante edilebileceğini ve sürdürebileceğini göz önüne sermektedir. ISO 9001 eğitimleri yukarıda anlatılan bu gelişmeler ve ihtiyaçlar doğrultusunda işlenmektedir.
İçerik (Temel Eğitim)
Kalite ve ISO 9001 eğitimi, ISO 9000 standardı ve ISO 9004 standardlarındaki temel terim ve kavramların açıklanması ISO 9001 Kalite yönetim prensiplerinin açıklanması, ISO 9001 eğitimi; ISO 9001 standardındaki tüm maddelerin detaylı açıklanması, ISO 9001 eğitimi; ISO 9001 standardı için sistem dokümantasyon şartlarının açıklanması, ISO 9001 eğitimi; ISO 9001 kalite eğitimi için pratik çalışmalar , ISO 9001 eğitimi; ISO 9001 denetim, belgelendirme ve akreditasyon hakkında bilgilendirme, konuları işlenmektedir.
İçerik (İç Denetçi)
ISO 9001: 2008 Kalite Yönetim Sistem Standardının Maddeleri (özet) Kalite Sistem Denetim ve Tanımları Kalite Sistem Denetim Türleri Denetimde Süreç Yaklaşımı Kalite Sistem Denetimin Amaçları Kalite Sistem Denetiminin Planlanması Kalite Sistem Denetiminde Soru Listelerinin Oluşturulması • Kalite Sistem Denetimin Gerçekleştirilmesi • Açılış Toplantısı • Kanıtların toplanması • Gözlem • Uygunsuzluklar • Bulguların Gözden Geçirilmesi • Bulguların Sunulması • Kapanış Toplantısı • Düzeltici Faaliyet Düzenlenmesi • Kalite Sistem Denetiminin Raporlanması • Kalite Sistem Denetiminin Takibi ve Kapatılması • Kalite Sistem Tetkikçisinin Sahip Olması Gereken Özellikler
Katılımcı Profili
-ISO sistemleri hakkında bilgi ve birikimlerini artırmak isteyen öğrenci ve mezunlar, -Şirketlerinde ISO sistemlerini kurmak isteyenler, -Firmalarında ISO sistemleri işletilen ve bu konuda kendisini geliştirmek isteyenler, CV’ sine katkıda bulunup, hayatının her alanında bakış açısını geliştirmek isteyenler, -İç denetçi olmak isteyenler, -Kendi şirketlerinde iç denetim yapmak isteyenler, -İç denetçi sertifikası alarak iş başvurularında bir adım öne geçmek isteyenler, -Kendi mesleğiyle ilgili yetkinliklerini artırmak isteyenler, -Analitik düşünce tarzını ve denetim mekanizmalarını benimsemek isteyenler, -Süreçlere profesyonelce yaklaşım içinde bulunabilmek isteyenler.